Friday, December 28, 2007

TraIninG CamP......!!!!!


I just come back from a track and field training camp.This training camp is organize by Confucian Private School athletics group.4days in camp we were staying in Confucian's campus and training at M.B.S's playground.Why would I at there?I am their coach.So I need to give them instruct in this camp.
4days 4night in school,everyday we got two period training .First period is start from 8.00a.m until12.00p.m. and second period is 4.00p.m until6.45p.m. That means in one day they got 7hours and 45minutes training.However it seen a long time of training in one day ,but still need to cut down their rest time ,actually one day just have about 4 hours training time.For them,it is very hard already.At now,the group got a lot of new trainee,that mean they still need to train their skill 、strength and stamina.For us ,this kind of training is very easy,but for a new boy/girl,they need to try their best.
This time need to break at here.Now I am very tired,tell you more information in new post.
中学时期常常参加不同类型的营,如:田径营、辩论营、野外生活营等等......因此也造就了我中学多姿多彩的生活。十二月二十三日至十二月二十七日是零七年第三届田径集训营,也是我参加众多培训营、集训营之类的活动中最特别的一次。特别之处在于,其他的营,我可能是以营员、筹委或学兄的身份参加,但是此集训营却是我第一次以教练之身份参与。
以前的田径营中,是教练培训我;现在,使我培训学员。这次的营因时间上与怡保精武体育会的教练群之活动有所冲撞,所以,这次也是自我参与田径集训营以来第一次由我们这批算是刚出道全权负责训练的工作!
虽然是第一次上场,可是感觉颇得心应手。可能是因以前积极参加活动所带来的经验辅助吧?最主要的是,从这次集训营可看出谁是无怨无悔的为尊孔田径队付出。其中的佼佼者非推郑添毅教练不可。从前期的筹备工作到整个集训营的培训,他都积极参与,毫不计较工作上的得失。从我的教练转变为我的拍档,他对于田径队的付出毫不改变。
  请所有有看到我这篇博客的尊孔田径队队员好好爱护你们的教练,让教练们能开开心心地教导你们。

No comments:

grand

grand
where is here ???